Ofte stilte spørsmål

1. Finnes det et universelt miljøoblat som gjelder i hele Europa?

Dessverre nei, du trenger et originalt lokalt miljøoblat for hvert land. Det tyske miljøoblat er for eksempel ikke gyldig i Frankrike.

2. Selger dere offisielle miljøoblater? Det er så mange svindlere på internett.

Miljøoblatene som selges her, er offisielle dokumenter som er utstedt av en sertifisert myndighet. Så du trenger ikke å bekymre deg for at de ikke er offisielt anerkjent.

Det faktum at vi har betjent over 150 000 fornøyde kunder, er et bevis på vår troverdighet.

3. Jeg leter etter miljøoblat i siste liten. Kan dere hjelpe meg?

Vi tilbyr gratis levering over hele verden, klikk her for leveringstider.

Alternativer for ekspresslevering

  • Tysk miljøoblat
    Vi tilbyr ekspresslevering til en adresse i Tyskland innen 1-2 virkedager.

  • Fransk miljøoblat
    Innen 48 timer etter at du har fullført og betalt for bestillingen din, sender vi deg en elektronisk miljøoblat med en QR-kode på e-post. Dette er en offisiell og anerkjent midlertidig erstatning for det franske miljøoblaten. Den trykte miljøoblaten vil bli levert i postkassen din senere.

4. Jeg reiser til Tyskland i morgen, har du en løsning for meg?

Ja, vi trykker og sender miljøoblaten direkte til din adresse i Tyskland.

Levering i Tyskland tar 1-2 virkedager. Miljøoblaten vil normalt bli levert i postkassen din neste arbeidsdag.

For at vi skal kunne behandle bestillingen din så raskt som mulig, må du kontakte oss før kl. 13.00 på hverdager.

5. Hvor lang tid tar det å motta et miljøoblat? Hvordan sendes miljøoblatene?

Vi utsteder kun miljøloblat når bestillingen er fullført og betalt.

  • Tyske miljøoblat sendes ut samme eller neste virkedag, østerrikske merker innen 5 virkedager. Disse sendes med A-post fra Tyskland.
  • Franske miljøoblat sendes med A-post fra Frankrike, vanligvis innen 14 virkedager etter at du har mottatt en e-post fra oss. I mellomtiden kan du reise med en elektronisk miljøoblat, som vil bli sendt til deg innen 48 timer.

For mer informasjon om levering, vennligst klikk her.

6. Hva skjer hvis min miljøoblat ikke blir levert?

Vi garanterer levering av alle miljøoblaten.

Du vil motta en e-post fra oss i det øyeblikket miljøoblaten er sendt. Hvis miljøoblat ikke er levert innen 10 virkedager, ber vi deg kontakte oss umiddelbart.
Vi vil samarbeide med deg for å løse situasjonen slik at du blir fornøyd.

Klikk her for mer informasjon om levering.

7. Hvor finner jeg informasjon om bestillingen min?

I hver e-post fra oss finner du en grønn knapp som lenker til en side der du kan se status for bestillingen din, laste opp kjøretøydokumenter, laste ned en faktura, sjekke leveringsadressen, se en skanning av det utstedte miljøoblat osv. Siden fungerer som en generell oversikt over bestillingen din.

Vi vil også varsle deg via e-post om eventuelle endringer i bestillingen.

8. Jeg har mottatt en «blank miljøoblat» i konvolutten, hva er det?

Hvis du har bestilt en fransk miljøoblat med selvklebende folie, vil du motta to separate brev. Det kan hende at du først mottar den selvklebende folien og deretter brevet med miljøoblaten.

9. Hva er gyldigheten til en miljøoblat?

Miljøoblatene som utstedes, er gyldige i en ubegrenset periode, og når de først er kjøpt, vil de vare i hele kjøretøyets levetid.

10. Jeg har kjøpt et kjøretøy og har fått nytt kjennemerke. Trenger jeg et nytt miljøoblat?

Ja, hvis du får nytt kjennemerke, må du skaffe deg et nytt miljøoblat. Hver miljøoblat bærer registreringsnummeret til kjøretøyet og kan ikke byttes.

Du kan bestille et miljøoblat her.

11. Miljøoblat ble ødelagt da jeg byttet frontrute, kan jeg få et nytt?

Ja, hvis den opprinnelige miljøoblaten ble bestilt fra oss, gir vi deg gjerne en ny utgave med spesialrabatt. Ta kontakt med oss på e-post: [email protected]

12. Trenger jeg et miljøoblat fra IGL for bilen min i Østerrike?

I Østerrike er det kun kjøretøy i kategori N, dvs. hovedsakelig firmabiler og lastebiler, som er pålagt å ha miljøoblat.

Biler i klasse M1, busser i klasse M2+M3, motorsykler i klasse L og andre kjøretøyer er foreløpig ikke omfattet av det østerrikske miljøoblat.

13. Trenger bobilen min (f.eks. campingvogn) også et miljøoblat?

Ja, hvis det er en bobil med egen motor, trenger den en miljøoblat. Trukne campingvogner som ikke har egen motor, trenger derimot ikke miljøoblat. Du finner kjøretøykategorien på vognkortet ditt.

14. Hvor finner jeg all informasjonen jeg trenger for å fylle ut bestillingsskjemaet?

Du finner alt på vognkortet ditt. Husk å laste opp dette sammen med bestillingen. Vi trenger bare et bilde eller en skanning av det. Du kan skjule personopplysningene – vi trenger ikke å se dem. Hvorfor trenger vi vognkort?

15. Kan jeg kansellere bestillingen min?

Du kan når som helst kansellere bestillingen din og få full refusjon frem til miljøoblaten din er laget.

Miljøoblater er skreddersydde produkter. Hver miljøoblat trykkes med en nummerplate i henhold til dokumentene du sender oss. Når en miljøoblat er utstedt, kan den derfor ikke brukes på et annet kjøretøy. Når vi har produsert et miljømerke, kan du ikke kansellere eller returnere bestillingen.

Se våre vilkår og betingelser for mer informasjon.

16. Jeg vil gjerne bestille miljøoblat til bedriftens bilpark. Kan jeg gjøre en massebestilling?

Ja, ta kontakt med oss på [email protected]. Oppgi antall kjøretøy som du ønsker en miljøoblat for, og send oss et bilde eller skann inn vognkortet. Vi utsteder en proformafaktura for bestillingen din.

17. Er informasjonen på nettstedet deres oppdatert?

Ja, vi holder all informasjon oppdatert og overvåker den aktuelle statusen for deg.

Hva kundene våre sier